Your Action !
DashboardFollow
tRiVia MaNiA♥
Oh Darling

colour of hue-man traits
Thursday, June 7, 2012 | 3:36 AM | 0 Candy[s]

hye again http://www.smileycodes.info erm.. tak tahu kenapa Photobucket angin hari nie buatkn saya rasa nak blogging even mata dah berat http://www.smileycodes.info zzzzzzzzzzzzzzz Photobucket erm.. actually  untuk entry kali ni, saya dah buat survey dulu dah.. cuma mood http://www.smileycodes.info nak menaip je tak lagi..

hari ni kita akan bercakap tentang topic warna dan personality pulak Photobucket kalau kita buka carian kat GOOGLE tentang perihal ini.. confrm banyak yang korang akan jumpa.. tetapi.. kali ni lain pulak.. kalau boleh saya nak bercakap berdasarkan fakta ataupun kajian yang betul  Photobucket even saya sendiri pun tak pasti adakah betul atau tidak http://www.smileycodes.info

kenapa penganalisa mentafsirkan personaliti seseorang itu dengan warna?? http://www.smileycodes.info sedar tak sedar.. warna merupakan subjek yang sangat dekat dengan kita.. cuba lihat di sekeliling kita Photobucket semuanya berwarna dan mudah untuk diklasifikasikan..  menurut kajian, warna juga mempunyai auranya yang tersendri http://www.smileycodes.info tapi bukan itu yang saya akan ceritakan pada kali ini..

ok la.. tanpa membuang masa meyh sini saya ceritakan sedikit tentang colour of hue-man traits.. analisa ini telah dijalan oleh...................

Diana Vandel.. beliau merupakan seorang organizer strategi effektif, fasilitator, jurulatih dan presiden bagi Wninning Solution. Winning Solution adalah organizer motivasi di Texas.


colour of hue-man traits bukan milkysmile la suatu peneyelidikan yang suka- suka.. tujuan mereka menjalankan kajian ini adalah untuk membuatkan manusia lebih mengenali potensi diri supaya mereka boleh mengecapi masa depan yang lebih cerah http://www.smileycodes.info selain itu juga analisa ini juga membatu kita sebagai manusia dalam mengenali diri kita yang sebenarnya..  dalam analisa ini, mereka mendapati bahawa manusia boleh diklasifikasikan dengan empat warna iaitu, biru, oren, emas dan hijau... mari kita lihat rahsia Photobucket yang tersingkap disebalik warna- warna tersebut..

biru

  1. mudah tersinggung
  2. ikhlas dalam melakukan sesuatu
  3. kreatif
  4. mudah bekerjasama
  5. penyanyang
  6. penuh inspirasi dan spiritual
  7. idealistik
  8. romatis dan setia
  9. pencinta perpaduan, keharmonian dan kedamaian.
antara insan- insan yang bertuah yang tegolong dalam golongan warna biru ialah mozart, cinderella, mohammed ali.. adakah anda mirip- mirip @ sama 100% dengan ciri- ciri diata?? http://www.smileycodes.info



oren
  1. mengamalkan prinsip "just do it" dah macam slogan brand NIKE plak..
  2. perlaksanaan kerja yang pantas, charming, gaya penuh spontan
  3. penyunting keseronokan dalam kerja, ceria, bertenaga
  4. suka mengambil risiko dan cabaran
  5. suka dengan kepelbagaian
  6. boleh melakukan kerja dalam satu masa
  7. daya pemikiran yang pantas
  8. mempunyai daya penglihatan yang kuat
  9. enjoys dalam menyelesaikan masalah
warna oren juga tidak kurang hebat nya Photobucket sebab itu antara selebriti yang terkemuka yang ciri- ciri seperti di atas adalah garfield sebab itu dia warna oren.. hehhehe.. winston churchill, amelia earhart dan ramai lagi.. masih tak jumpa lagi personaliti yang mirip seperti anda??? http://www.smileycodes.info jom kita lihat warna yang seterusnya.. mana tahu kali ni mengena Photobucket



emas
  1. patuh pada peraturan dan rutin seharian
  2. boleh dipercayai dan cekap.
  3. berpegang kuat terhadap tradisi. 
  4. mempunyai nilai kekeluargaan yang tinggi.
  5. kuat bekerja, praktikal, sistematik, dan teratur.
  6. teliti
  7. penilai yang bagus antara yang benar dan yang salah
  8. menepati masa.. dan ringan tulang
wow!!! http://www.smileycodes.info dasyat juga ciri- ciri warna emas ni.. bagi saya kita boleh kategorikan orang yang warna emas ni sebagai seorang yang perfectionist Photobucket george washington, santa claus, dan henry ford merupakan satu daripada selebriti yang terkemuka yang tergolong dalam warna emas.. apa??? masih tak jumpa lagi ciri- ciri yang mirip seperti anda?? erm.... tak apa http://www.smileycodes.info masih tinggal satu saja lagi warna.. kalau tak ada juga.. tak tahu la.. barang kali korang ni asal dari planet lain agak nya.. milkysmile hehehehehhehe.



hijau
  1. berpandangan jauh. 
  2. menyiasat sebelum membuat keputusan.
  3. perancang yang berhati- hati
  4. status quo buster
  5. sistematik.. berfikiran logik.. teoritikal.. kaya
  6. melakukan sesuatu perkera secara berterusan dan menyeluruh
jangan http://www.smileycodes.info korang padang rendah dengan ciri- ciri kumpulan hijau ini.. cuba korang tengok dulu siapa yang akan mewaliki kelompok hijau ini.. mereka adalah sherlock holmes, benjamin franklin, thomas edison,dan ramai lagi..


soooo... macam mana??? dah jumpa dah??? Photobucket korang mirip dengan warna apa??? hijau?? oren??? biru??? emas??? haaaaa... mana satu warna yang melambangkan korang?? http://www.smileycodes.info 

sebelum saya undurkan diri.. saya nak pesan sikit.. 
jika terasa diri kita berada di jalan yang benar, teruskan perjuangan untuk mencapai masa depan yang cemerlang.. sekiranya kita berada dilandasan yang salah, maka berusahalah untuk menjadi sesuatu yang lebih baik.. ingatlah bahawa dugaan dan cabaran akan datang dahulu sebelum kita berjumpa dengan kejayaan kerana ini adalah lumrah kehidupan di dunia.. tiada kejayaan tanpa usaha..

saya rasa cukup la sampai kat sini saya.. semoga hari- hari yang akan datang lebih baik daripada hari ini..
jadikan hari ini sebagai suatu lembaran baru dan hari semalam sebagai sejarah.

cukup bermotivasi entry kali ini.. semoga bertemu kembali dalam entry yang lain..  enjoy you day..

posisi tidur seharian dan rahsia disebaliknya
Sunday, June 3, 2012 | 2:36 AM | 0 Candy[s]

WEEEEEEEEEEHHUUUUUUUUUUU!!!!!!http://www.smileycodes.info

blog saya kini berwajah baru.. lebih cute..milkysmile lebih kepermpuananhttp://www.smileycodes.info dan lebihPhotobucket lebihPhotobucket lebih lagi... disebabkan blog dah pasang background baru.. tu yang semangat nak tulis entry baru nie.. hehehhhehePhotobucket  cerita.. cerita.. cerita.. cerita.. hari ni, saya nak cerita pasal gaya tidur kitahttp://www.smileycodes.info haaaa... sedarkah anda.. setiap orang mempunyai gaya tidur yang berbeza dan setiap gaya tidur melambangkan keperibadian andaPhotobucket

sekali lagi.. sedarkah anda bahawa ada juga manusia yang rajin untuk buat research pasal gaya tidur manusia nihttp://www.smileycodes.info beliau ialah..................
professor chris Idzikowski, pengarah penilaian tidur dan khidmat penasihat.
beliau telah menjalankan kajian terhadap 1000 orang warga British dan kesimpulannya, terdapat 6 jenis gaya tidur yang biasa untuk manusiamilkysmile
"kita  hanya akan tersedar gaya tidur kita setelah terjaga dari tidur tetapi kali ini kita akan lihat apakah yang tersirat disebalik gaya tidur kita. dan apa yang menarik adalah personaliti disebalik gaya tidur kita adalah berbeza daripada apa yang kita inginkan" professor chris Idzikowski
 sekarang.. mari kita persembahkan.. gaya tidur yang biasa dalam kalang kita sebagai manusiahttp://www.smileycodes.info

  • gaya seperti janin dalam kandungan

mereka akan mempaparkan gaya bengkokan badan mereka yang sangat ekstrimis.. menurut kajian, 41% daripada 1000 warga British yang terlibat dalam eksperimen ini tidur dangan gaya ini.http://www.smileycodes.info gaya tidur seperti ini amat terselah dalam kalangan wanita sebanyak dua kali ganda berbanding lelaki 

mereka yang tidur dangan gaya sepeti ini merupakan seorang yang luarannya nampak tabah tapi jangan pandang hanya dari luaran kerana jauh disudut hatinya mereka juga kaum yg sensitifhttp://www.smileycodes.info. mereka juga seorang yang pemalu diawal pertemuan tetapi bila dah jumpa selalu...... haaaaaa... taw la nasib korang nanti..milkysmile hehhe.

  • gaya tidur seperti kayu balak

15% daripada 1000 orang yang telah menjalankan eksperimen ini tidur dengan gaya seperti kayu balak. mereka akan tidur dengan kedua tangan mereka  tegak kebawah.

mereka ini tergolong dalam kalangan orang yang tidak serius dan gemar bersosial.milkysmile mereka juga amat disenangi  oleh keadaan sekeliling. bahayanya mereka ini alah mereka akan mudah diperdayakan kerana mereka mudah percaya dengan orang yang mereka tidak kenali.http://www.smileycodes.info oleh itu.. kalau korang dah tahu korang tu tidur dengan gaya ini.. cepat- cepat la ubah pengai korang tu ye.. 

  • mengiring dan tangan menghala ke hadapan

orang yang tidur dengan gaya ni pulak.. orang nya lebih bersikap terbuka dan mudah sangsi terhadap sesuatu. mereka juga tergolong dalam orang yang lambat dalm membuat sesutu keputusanPhotobucket tetapi.......... bila mereka dah buat keputusan, tak ada sesiapa yang mampu mengubahnya.. dalam erti kata lain.. mereka ini sangat la teliti dan perfectionist. jangan main- main http://www.smileycodes.info dengan orang yang tidur dangan gaya ini.

  • gaya seperti seorang askar

mereka akan tidur dengan terlentang dan kedua- dua belah tangan mereka berdekatan dengan badan. umpama seperti seorang askar dalam kawad.

Photobucketwah!!! mereka ini sangat pemalu,Photobucket pendiam, tak banyak cakap, malah mereka juga tak suka dalm suasana yang kacau bilau. tetapi.. dalam diam- diam mereka, mereka meletakkan diri mereka dalam satu standard yang tinngi ok!! hidup mereka penuh wawasan..Photobucket haaaaa... jangan pandang sebelah mata pada orang yang pendiam.. bak kata pepatah melayu.. diam- diam ubi berisi..

  • gaya seperti gaya jatuh bebas

haaaaa.milkysmileyang ni dasyat. gaya tidur mereka yang meniarap dan kepala mereka dihalakan sama ada ke kiri ataupun ke kanan, tangan mereka pula akan memenuhi ruang bantal. lagak seperti penerjun air negara.. peeewwwiiitttt...

mereka ni jenis orang yang mudah tersinggung dan cepat pula rasa baran diaPhotobucket mereka juga suka bertidak melulu tanpa usul periksa...erm... tak bagus.. tak bagus... lagi satu perangai orang yang tidur dengan gaya ni juga tak suka bila dikritik ataupun apabila mereka di dalam situasi yang tengang.. banyak cekadak gak orang yang tidur cara cam nie.. erm... tengaok gaya la babe...Photobucket

  • gaya seperti tapak sulaiman

mereka ni akan tidur dengan gaya sama seperti di atas, tetapi bezanya ialah mereka tidur terlentang. 

kalau korang nampak kawan- kawan korang yang tidur dengan gaya macam ni, maka cepat- cepatla http://www.smileycodes.info korang jadi bff dengan dia.. kenapa??? sebab mereka ni akan menjadi pendengar setia kepada semua permasalahan korang dan mereka juga ringan tulang dalam membantu sesiapa yang memerlukan bantuan Photobucket.. jangan padangan gaya tidur je buruk.. tapi tengok personaliti nya.. cukup mulia..Photobucket

tak sangka kan.. dengan cara tidur je kita mampu mengetahui sedikit sebanyak tentang personaliti seseorang itu..Photobucket soooo.. pe lagi korang.. cepat skodengmilkysmile kawan- kawan korang tidur dengan gaya yang macam mana.. tapi.. korang jangan la percaya 100% dengan apa yang saya dah tulis ni.. ini hanya hasil kajian semata- mata.. setiap yang baik, ada buruk nya.. soooooooooooo........... kita haruslah menerima buruk baik kawan kita tu.. kalo benda baik.. kita share la sama- sama.... kalau benda tu buruk, tegurlah antara satu sama lain untuk menjadi modal insan kelas pertama..*aiyoyo sudah main politik pulak*

ada sedikit tips kesihatan untuk korang milkysmile... almaklum la.. kita ni bakal pakar pemakanan.. so ada la unsur kesihatan sikit...

sebenarnya dalam kajian professor chris Idzikowski, beliau telah mendapati bahawa ada sesetengah posisi tidur yang membawa kebaikan untuk sistem badan kita.. sebagai contoh, gaya tidur seperti penerjun bebas. gaya seperti ini dapat membantu kita dalam sistem penghadaman.
"dengan meniarap, kadungan perut kita mudah untuk bekerja kembali di dalam mulut, berbanding dengan terlentang, mereka akan mengakhirkan harinya dengan berdengkur dan bernafas kuarang baik ketika tidur" professor chris Idzikowski
 manakala gaya tidur seperti tapak sulaiman dan askar mampu mendatangkan kesan buruk untuk tubuh badan kita... hal ini demikian kerana *rindu nye nak guna penandawacana ni* gaya tidur seperti berikut menyukarkan kita untuk bernafas Photobucket dan hasil nya......
KROOOHHHH....KROOOOHHH....KROOOHHH

"kedua- dua posisi tidur ini tidak akan menyedarkan mereka tetapi mereka akan mengalami tidur malam yang kurang menyegarkan" professor chris Idzikowski
wargh!!!!!! nampaknya saya sudah menguaphttp://www.smileycodes.infosooooooooo... BYEEEEEEhttp://www.smileycodes.info

OLD
♥♥thank you for stopping here♥♥
♥♥hope you can get something from here♥♥


Entry
The Princess
Linkies



Resources :

Note: All the content in this blog own by me unless stated. Do not copy and rip anything here . Tell me if I use your goodies without credit .